17 квітня 2025 року педагоги міськСЮТ провели заняття Школи педагогічної майстерності на тему «Формування гендерної компетентності педагога: загрози, упередження, дійсність».

Гендерна рівність - це можливість для людей будь-якої статі вільно обирати кар’єру, релігію, спосіб життя тощо. Глобально ця концепція передбачає усунення всіх соціальних бар’єрів, які заважають проявитися як особистості.

Зав. відділу методичного Л. Калініна ознайомила учасників із гендерними стереотипами, які часто базуються на традиційних культурних, соціальних та історичних поглядах і можуть призводити до дискримінації або обмеження можливостей для обох статей. А заступник директора з навчально-вихованої роботи О. Преподобна надала роз’яснення щодо використання фемінітивів у сучасній мові та основних випадків їх утворення.

Гендерна рівність є невіддільним складником гармонійного розвитку дитини в закладі освіти й комфортного робочого клімату для педагогів. Вона може проявлятися на різних етапах діяльності педагога та в різних формах. На практичній частині заняття учасники проаналізували запропоновані ситуації, у яких проявляються складники гендерної компетентності педагога та сформулювали корисні поради.

Головний висновок, який був зроблений педагогами: «Керівник гуртка відіграє важливу роль у формуванні гендерної рівності серед дітей та підлітків. Він має створювати таке освітнє середовище, де кожен учасник може розвивати свої здібності без обмежень. Це допоможе виховати толерантне, рівноправне покоління, яке не буде зазнавати впливу дискримінаційних установок».