20 січня 2022 р. у міській станції юних техніків відбулося заняття Школи педагогічної майстерності за темою «Розбудова внутрішньої системи оцінювання якості освіти у міськСЮТ. Впровадження академічної доброчесності у закладі освіти».

У рамках першої частини семінару зав. відділу методичного Калініна Л.Г. ознайомила педагогів з етапами розбудови внутрішньої системи забезпечення якості у міськСЮТ та основними методами збору інформації, які будуть використані при проведенні самоаналізу (вивчення документації, спостереження, анкетування).

Друга частина заняття була присвячена академічній доброчесності, як запоруці якісної позашкільної освіти. Головною метою було донести до педагогів значення академічної доброчесності, основні прояви академічної недоброчесності, види порушень та відповідальність учасників освітнього процесу за недотримання академічної доброчесності.

Калініна Л.Г. запропонувала практичне завдання з елементами тренінгу. Педагогів було об’єднано у дві групи та запропоновані питання для обговорення: Чи стикалися ви з порушеннями принципів академічної доброчесності? Наведіть приклади. Якої думки дотримуються ваши вихованці стосовно принципів академічної доброчесності? Назвіть принципи академічної доброчесності, яких повнен дотримуватися педагог у позашкільному закладі освіти. Що передбачає дотримання академічної доброчесності вихованцями позашкільного закладу освіти?

Педагоги жваво обговорили питання, які були поставленні перед ними, проаналізували проблеми доброчесності в сучасній українській школі та позашкіллі. Висновки педагогів лягли в основу «Порадника з академічної доброчесності». Також педагогам були запропоновані корисні посилання на відеоматеріали для вихованців з цього питання.

ШМП січень 2022

 мо2021 69 грудня 2021 року відбулося засідання міського методичного об’єднання керівників гуртків початково-технічного та художньо-технічного профілів закладів позашкільної освіти м. Миколаєва «Маніпуляція свідомістю людини через комп’ютерні технології».

Гостей привітала директор міської станції юних техніків Гурська І.М. та зробила наголос на тому, що однією з основних компетентностей, яка потрібна людині і у роботі і у повсякденному житті є критичне мислення. Людина не має критичного мислення від народження. Це вміння розвивається під час навчання, оволодіння певними загальними життєвими навичками. Тому розвиток критичного мислення, як можливість протидіяти маніпуляціям, є важливим і для педагогів, і для вихованців.

Школа педагогічної майстерності знов відкрила свої двері 28 жовтня 2021року і темою заняття було «ЩО ЗМІНИВ КАРАНТИН, ЯК РЕАГУВАТИ ?»

Мета та завдання заняття продиктовані самим життям та ситуацією, яка безперечно на нього впливає і залишає свій відбиток із змінами. Під час заняття запропоновано:

аналіз наданих матеріалів, виявлення стратегії і тактики психологічної протидії, попередження паніки; організація адекватної психопрофілактичної поведінки в умовах карантину; психогігієнічна спрямованість діяльності; саногенне пандемічне мислення тощо;

практичні рекомендації, спрямовані на підвищення ефективності саморегуляції особистості та регуляцію соціальної взаємодії в умовах високого ризику виникнення внутрішніх та міжособистісних конфліктів, оздоровлювальні настрої;

психопрофілактичні та психогігієнічні заходи у вихованні дітей, а також поради усім учасникам виховного процесу та найбільш уразливим категоріям населення та ін.

Учасникам цієї зустрічі було чим поділитися із власних спостережень, ситуацій, розмов із батьками та колегами, виховання відвідувачів гуртків та власного життя за межами закладу.

Після вправ, спрямованих на підтримку ресурсно позитивного психологічного стану учасників зустрічі всі погодились, що досвід подолання негативних наслідків надзвичайних ситуацій і катастроф однозначно свідчить:

перемагають тільки ті нації, спільноти, групи людей, які в складних умовах виявляють згуртованість, солідарність, взаємну підтримку, співчуття, а спеціалісти, які займаються ліквідацією наслідків – виявляють високий професіоналізм, професійну відповідальність і етику!

Підготувала та провела практичний психолог

міськСЮТ Колесова М.В.

педмайстерність 10.2021

30 вересня 2021 р. в міськСЮТ відбулося заняття Школи педагогічної майстерності за темою «Маніпуляція свідомістю людини в сучасному інформаційному суспільстві».

Однією з основних компетентностей, яка потрібна людині і у роботі і у повсякденному житті - це критичне мислення. Людина не вміє критично мислити від народження. Це вміння розвивається під час навчання, оволодіння певними загальними життєвими навичками. Розвиток критичного мислення, як можливість протидіяти маніпуляціям, є важливим і для педагогів і для вихованців.

Зав. відділом методичним Калініна Л.Г., використовуючи приклади та життєві ситуації, познайомила педагогів з тими методами, які найчастіше використовуються для маніпуляції свідомістю людини. Та при спільному обговоренні означили ті кроки, за допомогою яких можна відрізнити справжні новини, дійсну інформацію від фейків.

На практичних вправах Сайковська Л.О., зав. відділом організаційно-масової роботи, зупинилася на найбільш цікавих фактах про те, як найпопулярніша пошукова система Google отримує всі доступні дані про користувачів. А методист міськСЮТ Гапиченко Г.Є. навчила педагогів як за допомогою найпростіших засобів Google здійснювати пошук інформації за фотографіями.

Також педагоги отримали інформаційні матеріали з правилами щодо запобігання поширенню фейкових новин, та посиланнями на корисні Інтернет-ресурси.

В час, коли інформаційне отруєння легше отримати ніж харчове, треба дуже ретельно ставитися до всієї інформації, яка потрапляє до полю ношого зору та вчити це робити наших вихованців. Наша найкраща зброя - вміння аналізувати і замислюватися над тим, в чому нас хочуть переконати.

педм.09