Зараз у мережі є багато інформації про санітарно-гігієнічні норми і про те, як важливо їх дотримуватися, особливо в період карантину. Закликаємо вас дбати про себе, дотримуватися рекомендацій МОЗ і без нагальної потреби не виходити із дому до закінчення карантину.
Також не будемо забувати про те, що наше психічне здоров'я є не менш важливим за фізичне.

Тож сьогодні хочемо поговорити з вами про ГІГІЄНУ, але ЕМОЦІЙНУ.

Що ж це таке?
Емоційна гігієна - це вміння жити в злагоді із власними емоціями.

Чому це важливо?
Ми робимо все, щоб скоріше позбутися емоційного болю: витісняємо його, намагаємося забути, приховати - що завгодно, тільки б він не мучив нас. Але, як відомо, придушувати емоції - не найкраще рішення. Залишаючи наші емоції без уваги, ми тільки погіршуємо свій стан і ризикуємо зіткнутися з серйозними ускладненнями.

З чого почати?

- Спостереження і розпізнавання
Перш за все, важливо помічати свої переживання і свої емоції. Якщо вам сумно чи поганий настрій - в цьому може бути приховано сотні емоцій.

Можливо, ви сердитеся, боїтеся або тривожитеся - емоції обов'язково потрібно помічати і розпізнавати

- Прийняття

Не заперечуйте власних емоцій, а приймайте їх. Не звинувачуйте себе за них! Якщо ви сердитесь - сердьтеся, якщо вам страшно - бійтеся.

Головне - розуміти що саме з вами відбувається і приймати це.

- Не уникайте

Важливо не уникати і не ігнорувати табуйовані, на ваш погляд, емоції.

Ми влаштовані так, що жодне переживання та емоційний стан не приходить до нас просто так - воно контейнується.

Якщо якесь почуття накопичується в великій кількості, воно може почати проявлятися в психосоматиці - можна захворіти.

- Говоріть

Не бійтеся висловити свої почуття людині, якщо вони пов'язані з нею. Але робіть це екологічно, тобто так, щоб не образити.

Але тримати в собі свої переживання по відношенню до іншої людини - злість, образу, нерозуміння - не потрібно.

- Відновлюйте ресурси

Дуже важливо відновлювати свої ресурси. Якщо ви пережили якісь негативні емоції, усвідомили їх, прийняли, проговорили, ви можете відчути втому/спустошеність.

В такому випадку порадуйте себе чимось, займіть себе чимось, що приносить вам задоволення.

- Дайте собі час

Щоб навчитись розуміти свої емоції та почуття, приймати їх та проговорювати, вам знадобиться час.

Це навичка, яку ви із часом напрацюєте.

- Не лайте себе

У випадку невдачі - не лайте себе, а навпаки підтримуйте і проявляйте турботу.

- Діліться

Не бійтеся поділитися своїми переживаннями з близькими людьми, які вас підтримають.

Будьте здорові!

За матеріалами статті Центру психосоціальної реабілітації НаУКМА

 

Щасливе життя – це спокій розуму.

                                                                                              Далай-лама

Фізична гігієна – це важливо, але ще важлива емоційна гігієна.

Фізична гігієна важлива для фізичного здоров’я, але без емоційної в розумі буде забагато збудженості, гніву. Тож потрібно більше уваги приділяти емоційній гігієні, так само як і фізичній. Тому тепер усе більше вчених шукають методи, як зменшувати гнів, тривожність, страх і як розвивати мир і спокій.

Розум має великий вплив на мозок. Коли ми піклуємося про свій розум, відповідно, піклуємося і про свої мізки. Це давнє тибетське знання, яке використовує логічний підхід, тепер цікавить багатьох вчених.

Всі ми однакові й всі ми хочемо одного – щасливого життя, а щасливе життя – це спокій розуму.

Джерело: https://tnpu.edu.ua/news/4626/?sphrase_id=22689

https://osvitanova.com.ua/posts/4429-shchaslyve-zhyttia-tse-spokii-rozumu-dalai-lama-zaklykav-ukraintsiv-do-iednosti-altruizmu-i-emotsiinoi-hihiieny

 

Шановні батьки та педагоги, будь ласка зверніть увагу на цю інформацію: із розумінням ставтесь до людей, що отримали такі наслідки, бо це безпосередньо може впливати на психо-емоційний стан людини, особливо дітей. За необхідності обов'язково звертайтесь по консультацію медика, психолога.

​​​​постКовід

 

❗️*Які симптоми в постковідного синдрому та як покращити свій стан після COVID-19* ????

Після перенесення COVID-19 можуть з’явитися певні ускладнення. Постковідний синдром не залежить від складності перебігу хвороби, і його неможливо передбачити заздалегідь.

Докладніше — в нашій інфографіці⤴️

На підтримку всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» практичним психологом закладу було проведено заняття для педагогічного колективу міськСЮТ «Насильству не місце у житті».

Мета та завдання заняття: ознайомити учасників тренінгу з актуальністю проблеми насильства у дитячому середовищі, надати безпосередньо інформацію з вищезазначеної теми, навчити педагогів користуватись отриманою інформацією для попередження небажаних дій та реагувати на ситуації насильницького характеру характеру.

Під час заняття було використано карткову ігрову методику «Коло безпеки».

Керівники гуртків та методисти змогли оцінити переваги активного мозкового штурму та потужного програвання ситуацій з боку дітей та навіть батьків завдяки цієї методики. І що не менш важливо, цікава просвітницько-розвивальна гра об’єднує колектив та дає можливість у приємній формі позбавитись негативних емоцій від практичних ситуацій насилля та кібернасильства з власного педагогічного та життєвого досвіду.

Підготувала та провела

Колесова М.В.

шпм листопад 2021

толерантність

Толера́нтність (від лат. tolerantia — «стійкість, витривалість»; «терпимість»; «допуск») — у загальному розумінні слова, — це «допустиме відхилення». Протилежність толерантності — це нетерпимість. Толерантність потрібно відрізняти від пасивної добровільності (адже таке пасивне прийняття не виражає позитивного значення судження, і не формує протилежності відхиленню) і від синкретизму.

Через багатоаспектність феномену «толерантності» у теорії сучасного наукового знання мають місце різні підходи до розуміння цього феномену. Філософський аспект пропонує розгляд толерантності як готовності постійно і з гідністю сприймати особистість, річ або подію, як терпіння, терпимість, витримка, примирення. Політичний контекст центрує увагу на повазі до свободи іншої людини, її поглядів, думок, поведінки. Соціологія трактує толерантність як милостивість, делікатність, прихильність до іншого тощо. У загальнопедагогічному контексті толерантність трактується як готовність прийняти інших такими, якими вони є, і взаємодіяти з ними на засадах згоди і порозуміння. (Взято з: https://uk.wikipedia.org)

Кросворд «Чи потрібна толерантність?»

кросворд

  1. Умисне обмеження прав і законних інтересів одних осіб порівняно з іншими на підстав раси, статі, віку, національності і т.і.

  2. Можливість забезпечення рівними правами та можливостями різних соціальних груп задля задоволення їхніх потреб.

  3. Те, що часто повторюється та стає загальноприйнятим.

  4. Негативні та несправедливі думки щодо певного об’єкта.

  5. Соціально схвалювані уявлення більшості людей про те, що таке добро, справедливість, патріотизм, любов, дружба тощо.

  6. Здатність витримувати щось, миритися з яким-небудь становищем.

  7. Визнання багатоманітності думок, поглядів, напрямків, партій, суб’єктів економічного, політичного й культурного життя демократичного суспільства як основи його розвитку.

  8. Їх виконують люди, відповідно до соціального стану.

  9. Стійкі упередження, що базуються на міфологічних уявленнях про світ та місце людини в ньому.

  10. Сукупність людей, об’єднаних спільними інтересами, потребами, взаємними симпатіями або видами діяльності.

Відповіді тут

 

Будь ласка перегляньте відеоролік. Всього 2 хвилини без слів щодо толерантності, а зміст зрозуміло і малечі і дорослому

 

 

Будьмо толерантними та плекаємо її в собі та навколо

не тільки у визначний день!

І тоді життя стане краще, бо це запорука комфортного співіснування людей в суспільстві, соціумі і з самими собою!

 

Джерела:

https://naurok.com.ua/urok-yakim-chinom-tolerantnist-ta-inklyuziya-toruyut-shlyah-do-suspilstva-rivnih-mozhlivostey-72996.html

https://www.youtube.com/watch?v=JOWiPx5VRUU&t=145s

https://uk.wikipedia.org

 

Підготувала Колесова М.В.